Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Mercedes-Benz CLS 350d 4MATIC [REVIEW & VIDEO]

Test Drive Mercedes-Benz CLS 350d 4MATIC [REVIEW & VIDEO]

Eleganta design-ului celor de la Mercedes este un lucru aparte in intreaga lume auto. Masinile lor au un mod special de a-si arata trecutul in istoria marcii, in acelasi timp privind spre viitor cu ajutorul inovatiilor germanilor. Constructorul german reuseste de obicei sa dozeze exact cum trebuie eleganta clasica si design-ul inovator, dar sa vedem daca acest lucru este evident si in cazul noului Mercedes-Benz CLS.

Motor/Cutie: Mercedes ne-a pus la dispozitie modelul CLS 350d 4MATIC, ceea ce inseamna ca sub capota “se odihnea” un motor diesel cu 6 cilindri in V avand o capacitate de 3.0 litri si o putere maxima de 258 de cai putere; cel mai puternic motor diesel cu care poate fi echipat modelul CLS. Avand in vedere ca este un motor diesel, cuplul instant iti da senzatia ca zbori de pe loc si trebuie neaparat sa iti aduci aminte sa mai si opresti. Cutia de viteze este o unitate automata cu 9 rapoarte care realizeaza sprintul cu schimburi de viteze aproape imperceptibile; in orice viteza ai fi, ai cuplu la discretie si masina te serveste asa cum te astepti. Totusi, cea mai frumoasa senzatie ramane aceea a livrarii puterii: sistemul 4MATIC intra in vigoare atunci cand rotile pierd aderenta, deci in mod normal masina functioneaza cu tractiune spate. Stilul in care cuplul motorului diesel parca te impinge de la spate este incredibil: e ca si cum o mana uriasa te ia si te arunca in fata intr-un mod, cat de cat, controlat. Daca nu ati experimentat niciodata acceleratia intr-o masina puternica cu tractiune spate, va recomand sa faceti lucrul asta cel putin o data. Merita!

Consum: Cei de la Mercedes estimeaza ca masina lor va consuma in oras, in medie, 7.4 litri de carburant la 100 km. O estimare cam optimista daca e sa ma intrebati pe mine. Noi am condus CLS-ul in mare parte prin oras, cu cateva iesiri pe centura si pe autostrada pentru cateva sprinturi, iar consumul nostru a fost urmatorul: 11.3 l/100 km. Ce-i drept, nici nu pot sa spun ca nu acceleram un pic mai tare atunci cand aveam ocazia, deci nu am avut cel mai economic stil de condus din lume. Totusi, cu o asa masina, ma puteti invinui? Nimeni nu ar conduce economic!

mercedes-benz-cls-eblogauto (2)

Performante: Sa nu va lasati pacaliti de aspectul elegant al CLS-ului. Masina aceasta poate sa se aseze bine in curbe si in ciuda motorului diesel, dispune de performante respectabile. Prin urmare, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 6.7 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 245 km/h. Totusi, CLS-ul nu este facut pentru pista ci pentru drumuri lungi si comfortabile parcurse intr-un timp cat mai scurt. Forma caroseriei face masina sa fie extrem de stabila datorita aerodinamicitatii, astfel ca aerul preseaza masina pe sosea facand-o sa aiba tractiune chiar si in curbele luate in cea mai mare viteza (legala!). La drum intins, ai impresia ca mergi pe un nor de frisca – suspensia absoarbe socurile si masina accelereaza fara sa tina cont de rezistenta aerului sau de ceilalti participanti la trafic. Caracterul CLS-ului sta in modul in care masina prinde viteza: este cu adevarat impresionant sa vezi un bolid atat de elegant cum accelereaza avand parca rezerve interminabile de cuplu la dispozitie! Si, ca tot veni vorba de cuplu, motorul V6 dezvolta 620 Nm intre 1600-2400 de turatii. Ca sa va faceti o idee cam cat de mare este acest numar, imaginati-va ca Renault Megane RS Trophy (o masina care te baga in scaun imediat ce te apropii de pedala de acceleratie) dezvolta un cuplu de 360 Nm.

mercedes-benz-cls-eblogauto (3)

Siguranta: O masina atat de eleganta trebuie sa aiba mare grija de pasagerii ei, astfel ca CLS-ul vine cu o sumedenie de airbag-uri printre care se pot adauga si airbag-urile pentru genunchii soferului si airbag-urile pentru bazin. Cei de la Euro NCAP nu au testat siguranta CLS- ului asa ca nu va pot spune cate stele are acest model, dar avand in vedere grija germanilor pentru pasageri, nu cred ca masina ar avea vreo problema in a reusi un scor de 5 stele. Chiar din varianta standard masina ofera ATTENTION ASSIST – un sistem ce monitorizeaza soferul atunci cand aceasta se deplaseaza cu o viteza cuprinsa intre 60 si 200 km/h, incercand sa observe semne de oboseala si amintindu-i sa opreasca daca este cazul. Masina noastra era echipata si cu sistemul Lane Assist care ajuta soferul sa pastreze directia drumului si il atentioneaza cand paraseste banda de rulare. Deasemenea, in acest pachet este inclusa si asistarea unghiului mort. Poate cel mai practic sistem de siguranta este COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Acest sistem avertizeaza soferul atunci cand crede ca urmeaza o coliziune iar daca acesta nu raspunde, masina poate frana autonom atunci cand coliziunea este iminenta.

mercedes-benz-cls-eblogauto (4)

Inovare: Pe langa pleiada de sisteme de siguranta, inovatoare este si caroseria CLS-ului. In ciuda faptului ca au mai existat cateva coupe-uri cu patru usi inainte ca Mercedes sa lanseze modelul CLS in 2005, masina constructorului german a marcat puternic stilul coupe, facandu-l mai practic decat se credea ca poate fi. Pana sa apara modelul CLS, coupe-urile erau masini despre care se credea ca nu pot fi practice deoarece aveau dimensiuni reduse si spatii de stocare mici. Design-ul nu este singura categorie in care germanii au inovat: siguranta pasagerilor a fost pusa mai presus de orice in cazul CLS-ului, astfel ca toate sistemele amintite la capitolul interior nu fac decat sa ateste performanta inovatoare e celor de la Mercedes.

Tehnologie: Mercedes CLS abunda de tehnologie si asta nu este un lucru rau, avand in vedere ca este o masina care urmareste sa ofere un sentiment de relaxare si siguranta ocupantilor sai. Sistemul de infotainment utilizat de Mercedes este intuitiv, folosind ca metoda principala de a initia comenzi o rotita similara cu cea folosita de cei de la BMW in sistemul iDrive. In meniul principal comenzile sunt usor accesibile, avand o reprezentare grafica usor inteligibila. Masina noastra avea si sistemul audio Harman Kardon care reuseste sa faca experienta audio mai placuta ca oricand. O mare parte a eforturilor tehnologice au fost concentrate in sistemele de siguranta, astfel ca masina foloseste camere, senzori, etc. pentru a preveni eventuale accidente. Masina ofera si conexiune Bluetooth, USB, card SD si iPod. La categoria tehnologie, CLS-ul nu are nicio problema.

mercedes-benz-cls-eblogauto (5)

Interior: Vorbeam cu cineva de curand care imi spunea ca interioarele Mercedes cu adevarat luxoase sunt de la Clasa E in sus. Din punct de vedere al pretului, CLS este peste clasa E asa ca interiorul nu ar trebui sa dezamageasca. Ghiciti ce? Nu dezamagaeste deloc. Orice parte a interiorului pe care pui mana iti impresioneaza intr-un fel sau altul simtul tactil. Mai mult decat atat, modul in care este desenat interiorul este elegant, facandu-te sa crezi ca designul clasic va ramane la fel de apreciat si peste 10 ani. Multi nu apreciaza implementarea sistemului de infotainment, sistemul avand o rama mult prea mare vis-a-vis de marimea efectiva a ecranului. Trebuie sa recunosc ca implementarea ecranului ar putea fi un pic mai eleganta, dar nu ma indoiesc ca Mercedes va reusi sa ne uimeasca in viitorul apropiat. Nu exista niciun loc pe care sa pui mana si sa simti plastic de proasta calitate sau materiale care sa nu fie premium. Scaunele sunt confortabile iar consola centrala prelungita ce desparte bancheta asigura ocupantii locurilor din spate ca vor calatori fara a fi inghesuiti, in confort cat mai sporit. De mentionat este si portbagajul ce are un volum total de 475 l, de ajuns pentru calatorii mai lungi cu multe bagaje.

Exterior: Voi fi subiectiv si voi spune ca, din punctul meu de vedere, masina asta arata foarte bine. Linia simpla a caroseriei ii confera CLS-ului un aer de eleganta in cel mai pus si mai clasic sens. Ba mai mult, echipata cu pachetul vizual AMG, masina imbina eleganta cu design-ul sportiv, facand automobilul germanilor sa para mai zvelt decat este de fapt. Jantele AMG si usile fara rame finalizeaza aspectul, din punctul meu de vedere, celui mai frumos model Mercedes-Benz vandut la ora actuala.

Vezi si alte teste cu modele Mercedes-Benz

Pret: Masina pe care am avut-o noi in teste ajunge la uimitoarea suma de 90.234 Euro, pornind de la 65.292 Euro, cu toate taxele incluse; preturile sunt pentru Mercedes-Benz 350 D 4MATIC. Un CLS cu cea mai mica motorizare (220 D), porneste de la 55.092 Euro, dar nu cred ca vrea cineva aceasta masina cu un motor atat de mic. Daca sumele de mai sus par prea mari, va recomand sa intrati pe www.mercedes-benz.ro la sectiunea autoturisme rulate, dar sa aveti rabdare pentru ca din cate am vazut, aceasta sectiune a site-ului nu functioneaza intotdeauna.

Vezi galeria foto completa a testului cu Mercedes-Benz CLS

PRO: Design exterior, motorizare, interiorul

CONTRA: optionalele scumpe, rama ecranului infotainment

Parteneri
Mercedes-Benz Romania
F64

Powered by F64
SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC OS Macro for Canon EOS
Canon Acumulator LP-E6
Canon EOS 60D body

reclama