Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Porsche Macan S 3.0 258 CP 4×4 PDK REVIEW & VIDEO

Test Drive Porsche Macan S 3.0 258 CP 4×4 PDK REVIEW & VIDEO

Exista anumite marci auto in lumea aceasta care trezesc interesul chiar si celor care nu sunt pasionati de masini: Ferrari, Lamborghini, si nu in ultimul rand, Porsche. Nu trebuie sa fii nebun dupa masini – asa cum sunt eu – pentru a sti aceste marci sau pentru a le recunoaste macar siglele. Acest lucru se intampla datorita faptului ca aceste marci mai sus mentionate au reusit sa impinga tot timpul limitele industriei auto, ridicand stacheta de fiecare data cand era nevoie, astfel ramanand in memoria colectiva a tuturor. Noi astazi vom vorbi despre SUV-ul compact care are cele mai mare sanse sa domine segmentul premium: Porsche Macan S.

Motor/Cutie: Incepem cu partea buna: ce se afla sub capota? Un motor diesel V6 de 3.0 litri si 258 de cai-putere. Stiu ce vor spune puritanii: “cum, doamne fereste, se poate sa pui sub capota unui Porsche un motor diesel?!”. Calmati-va, nu e ca si cum au pus un diesel in 911! Au pus un motor diesel intr-un model care cerea o astfel de motorizare din mai multe motive. In primul rand, masina trebuie sa isi poata misca cat mai repede propria greutate si aici suntem recunoscatori pentru cuplul mare (580 Nm!) al motorului. In al doilea rand, vine problema consumului pe care o vom discuta un pic mai tarziu. Acum sa ne concentram pe motor si cutie. Atunci cand mergi prin oras, masina este exact cat de silentioasa ai vrea sa fie, dar atunci cand te hotarasti sa accelerezi un pic mai agresiv, imediat te asculta. Totusi, nu cred ca motorul e vedeta principala a acestei masini ci cutia. Cutia dublu ambreiaj cu 7 rapoarte a celor de la Porsche este, simplu spus, incredibila. De ce incredibila? Pentru ca nu iti vine sa crezi ca poate sa faca ceea ce face si anume, schimburi de viteze imediate ce parca te imbie sa cuplezi cat mai des modul manual, doar pentru a mai folosi inca o data padelele din metal rece la atingere din spatele volanului. SI chiar daca nu simti nevoia sa faci acest lucru, masina stie sa schimbe exact cum trebuie atunci cand vrei sa conduci sportiv.

eblogauto-porsche-macan-s (6)

Consum: Din pacate, noi am avut la dispozitie Macan-ul doar pentru cateva ore intr-o zi de vineri, asa ca nu va pot spune ce consum va avea aceasta masina intr-o perioada mai indelungata de folosire. Ce pot sa va spun este ca imediat ce am urcat in masina, am dat un restart la computerul de bord si am pornit cu masina spre locul de filmare. Ca sa fiu sincer, nu pot sa spun ca am “iertat” acceleratia, asa ca pana sa ajung la locatie aveam un consum de 12.5 l/100 km. Dupa ce am pus masina in modul sport si am condus-o un pic mai tare, am ajuns undeva pe la 15.6. Va las pe voi sa trageti concluziile.

Performante: Hai sa nu ne ascundem dupa deget: Macan S este o masina rapida si pentru a confirma acest lucru va prezint timpul de la 0-100 km/h: 6.1 secunde. Tot de atat timp aveau nevoie si Ferrari 328 GTS (la sfarsitul anilor ‘80) sau Lamborghini Countach (undeva pe la sfarsitul anilor ‘70), dar in 2016 se pare ca un diesel reuseste acceasi acceleratie. Cum e posibil? In mare parte datorita modului in care puterea este pusa pe sosea: dupa ce tot cuplul trece prin cutia dublu ambreiaj, urmeaza diferentialul ce trimite puterea catre toate 4 rotile, astfel ca tractiunea este la indemana in orice conditii. Acum ca tot suntem la capitolul acceleratie, urmeaza sa fac putina blasfemie: nu am fost dat pe spate de sentimentul pe care mi-l ofera acceleratia. Permiteti-mi sa explic. Am pus masina in modul Sport – imediat ce am facut acest lucru, turatiile au crescut si pedala de acceleratie a devenit mult mai ascultatoare – si apoi am setat si suspensia pneumatica in modul ei sportiv. Am pus piciorul in podea si am fost uimit de ceea ce se intampla: in bord puteam vedea cum viteza creste, dar aproape ca nu realizam cat de repede merg. Interiorul era atat de bine izolat incat acceleratia nu era o experienta viscerala, mai degraba as putea spune ca ai fi putut sa mergi cu 150 km/h si sa crezi ca de fapt mergi cu 70 km/h. Rafinamentul masinii ia putin din bucuria primala ce survine atunci cand accelerezi o masina puternica, dar castigul din punct de vedere al confortului este binevenit. Un alt lucru important despre care trebuie sa vorbim la acest capitol este modul in care masina sta in curbe. Masina noastra a avut suspensia pnemumatica (o dotare optionala ce isi merita banii) si pot spune din toata inima ca nu mi-as putea imagina masina aceasta fara suspensia de mai sus. Recunosc, nu am dus masina pe teren accidentat, desi nu cred ca ar avea mari probleme gratie garzii la sol permisive, dar atunci cand suspensia este in modul standard, confortul este atat de mare incat gropile, liniile de tramvai sau limitarile de viteza din oras nu se simt aproape deloc! Parca plutesti pe un norisor de 90.000 de euro. Pe de alta parte, cand setezi suspensia in modul Sport, masina sta chiar si in cele mai agresive curbe incredibil de bine inchegata. Trebuie sa nu uitam ca aceasta masina cantareste 1880 kg si, avand in vedere modul in care sta pe drum atunci cand este condusa agresiv, mai-mai ca ai zice ca nu se supune legilor fizicii.

eblogauto-porsche-macan-s (4)

Siguranta: Lasand la o parte faptul ca deja te simti in siguranta pentru ca esti la volanul unei masini mai inalte decat marea majoritate, Porsche adauga si o pleiada de sisteme de siguranta. Pentru inceput – airbag-uri: atat pentru sofer si pasager cat si airbag-uri pentru impact lateral. Totusi, producatorul german face tot posibilul pentru ca pasagerii masinilor sale sa nu ajunga sa aiba nevoie de airbag-uri, astfel ca exista si sistemul de stabilitate PSM (Porsche Stability Management) care foloseste senzori pentru a prezice comportamentul masinii, astfel tinand-o sub control. Daca mai adaugam si franele foarte potente si sasiul rigid, avem la dispozitie o masina care cu siguranta nu va dezamagi in cazuri extreme.

Tehnologie: Sistemul de infotainment de pe Macan e usor de folosit si intuitiv, dar asta nu inseamna ca nu este loc de mai bine. Poate modul in care erau toate comenzile puse pe ecran si interfata grafica faceau sistemul sa para din 2012 si nu din 2016. Lasand acest lucru la o parte, touch-screen-ul era usor de folosit iar butoanele pentru comenzi rapide actionau exact cum te asteptai, atunci cand te asteptai. Conexiunea Bluetooth este o extraoptiune de care masina noastra nu dispunea, asa ca nu as putea sa va spun cum se comporta sistemul din acest punct de vedere. Totusi, pentru a conecta diferite entitati media, aveam la dispozitie un jack AUX de 3.5 mm, CD, si harddisk-ul masinii pe care se puteau copia melodii ce apoi ramaneau stocate. Pentru ca masinile devin din ce in ce mai digitale, comportamentul masinii era controlat prin butonul Sport si setarile suspensiei; datorita tehnologiei, masina putea avea un caracter dual – calma si confortabila in oras sau rapida si raspunzatoare atunci cand pui masina in Sport si setezi suspensia in modul cel mai dur. Nu sunt eu cel mai mare fan al tehnologiei ce invadeaza masinile, dar atunci cand tehnologia ma ajuta sa am o experienta placuta la condus, suntem cei mai buni prieteni.

eblogauto-porsche-macan-s (1)

Interior: Plastic! Plastic, plastic si iar plastic. PLASTIC! Am tot cautat plastic in interiorul lui Macan si nu am gasit aproape deloc. Toate materialele pe care pui mana sunt placute la atingere, cusaturile de pe bord se imbina perfect iar scaunele te tin exact asa cum te-ai astepta. In spate, tunelul de transmisie inalt face din Macan o masina de 4 persoane mai degraba, iar portbagajul de 500l este de ajuns pentru calatorii lungi. Totusi, trebuie sa vorbesc despre un element important al interiorului acestei masini: volanul. Multi producatori parca uita de aceasta componenta foarte importanta, dar Porsche nu poate sa dea la o parte ADN-ul sportiv, asa ca volanul pare ca are dimensiuni ce se potrivesc la fix in mainile tale, iar padelele metalice din spatele sau parca te implora sa le folosesti. Consola centrala mi s-a parut putin aglomerata, dar nu cred ca acest lucru va deranja cumparatorii acestei masini. Una peste alta, interiorul are o calitate la fel de ridicata ca pretul pe care il vei plati pentru aceasta masina.

eblogauto-porsche-macan-s (3)

Exterior: Porsche Macan are la baza sasiul lui Audi Q5 si acest lucru parca se vede la exterior. Spatele curbat, capota lunga si dreapta, grila mare si inalta parca fac cele doua masini sa semene foarte bine intre ele. Varianta S dispune de 4 tevi de esapament si niste jante foarte aratoase, toate aceste lucruri oferind Macan-ului un aspect agresiv, adica exact cum ar trebui sa arate aceasta masina. Stopurile sculptate dau masinii un caracter puternic, accentuand colturile din spate. Ca sa sintetizam, Porsche Macan arata foarte bine.

Vezi galeria foto completa: Click aici!

Pret: Masina testata de noi ajunge la 89.530,48 Euro cu toate taxele incluse. Sa zicem 90.000 Euro si sa ii dam pace. Nu este un pret mic, dar este un pret corect pentru un producator care ofera masini sportive si in acelasi timp fiabile. Nu spun asta prea des, dar daca va ganditi serios la aceasta masina, mai puneti 2850 Euro si bifati si suspensia pneumatica. Imi veti multumi mai tarziu.

Pro: suspensia pneumatica, cutia PDK, sasiul

Contra: pretul, spatiu in spate

Productie
tester: Adi Dima
foto/video: OsirisFilm

Parteneri
Porsche Romania, OsirisFilm si F64

reclama