Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Skoda Octavia 1.6 Style 110 CP MT5 2016  REVIEW & VIDEO

Test Drive Skoda Octavia 1.6 Style 110 CP MT5 2016 REVIEW & VIDEO

Putine masini sunt atat de cunoscute si au un succes atat de mare cum are Skoda Octavia. Acest model este vazut de multe categorii de cumparatori ca fiind masina ideala reusind sa indeplineasca cu brio functii diferite, cum ar fi: masina de firma, masina de familie, masina de oras, etc. Sa intram putin in amanuntele acestei masini atat de flexibile.

Performante: Skoda Octavia pe care am testat-o noi avea sub capota motorul diesel de 1.6 litri si 110 cai putere conectat la o cutie de viteze manuala in 5 rapoarte. In ciuda faptului ca nu pare nimic interesant la cifrele pe care vi le-am enumerat mai sus, cuplul de 250 Nm isi facea simtita prezenta imediat ce depaseai 1500 turatii, astfel ca oricand aveai nevoie sa maresti viteza, masina isi punea la treaba tot cuplul pentru a te servi. Inca un lucru ce m-a uimit a fost etajarea excelenta a cutiei de viteze: initial am crezut ca cele 5 trepte nu vor fi de ajuns, dar modul in care masina folosea turatiile era atat de eficient incat in treapta a 5-a puteai sa mergi lejer cu 140 km/h folosind maxim 2500-3000 rpm. Este clar ca din toate punctele de vedere germanii au gandit aceasta masina sa serveasca cat mai multe scopuri deodata.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (6)

Cutia era usor de folosit, dar la ralanti vibratiile motorului erau transmise prin volan si puteai sa le simti cu usurinta. In oras, cu precadere in traficul bucurestean, acceleratia trebuie apasata destul de mult pentru a pune masina in miscare asa cum se asteapta ceilalti participanti la trafic, dar cand ajungi la numarul magic de 1500 turatii, totul PIA - Banner PBN 468 x 90 pxdevine mai usor. Tinuta de drum a Octaviei este ideala pentru o masina din aceasta clasa: destul de confortabila in oras incat sa nu simti prea tare gropile si liniile de tramvai, dar indeajuns de dura incat atunci cand iei curbele un pic mai indraznet sa nu fuga de sub tine. Acestea fiind zise, Skosa Octavia nu este o masina cu valente sportive, lucru evident daca luam in considerare acceleratia de la 0-100 km/h in 10.6 secunde. Aceasta masina este creata pentru a fi cat mai fiabila si pentru a rezista cat mai bine abuzurilor de-a lungul vremii; din punct de vedere al motorului si al cutiei, nu cred ca va avea de suferit in viitor. Cutia de viteze usor de folosit si ambreiajul lejer de actionat cu siguranta vor face din Skoda Octavia o masina ce nu iti va da batai de cap la condusul in oras.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (8)

Acesta este punctul forte al unui motor diesel si, mai ales, punctul forte al unei masini ca Skoda Octavia. Ca intotdeauna, estimarile producatorului sunt optimiste: 3.9 litri/100 km. Trebuie mentionat ca noi am avut masina in perioada de vara cand caldurile sunt foarte mari iar modelul nostru era negru, asa ca aerul conditionat nu s-a oprit deloc. Deasemenea, masina noastra de test-drive abia coborase de pe trailer, avand doar 11 km la bord cand am luat-o, deci nici rodajul nu era facut. Una peste alta, la returnare masina imi arata un consum mediu de 7.3 litri/100 km. Consumul amintit mai sus a fost realizat doar in oras, in conditiile explicate anterior. Sunt sigur ca in timp consumul de carburant s-ar mai fi asezat, dar pe perioada testarii asta e tot ce am reusit.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (4)

Siguranta: Fara doar si poate o masina atat de importanta pentru brand-ul Skoda cum este Octavia nu putea sa aiba lipsuri tocmai la capitolul siguranta. Astfel ca inca din varianta standard masina vine cu airbag-uri laterale fata, airbag-uri pentru cap fata/spate, airbag-uri genunchi sofer, airbag sofer si pasager. Chiar daca masina nu vine echipata cu o pleiada de senzori si echipamente de preventie, acest lucru nu o impedica sa reuseasca un scor de 5 stele la testele Euro NCAP. Skoda ofera si sisteme precum: Lane Assist, un sistem ce indeamna soferul sa opreasca atunci cand detecteaza ca este obosit, binecunoscutele ESP si ASR, etc. O selectie suficienta pentru cei ce cauta cel mai bun raport pret/siguranta.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (8)

Interior: In ciuda faptului ca Skoda este marca pentru toate bugetele a celor de la Volkswagen, interiorul nu tradeaza acest lucru. Imediat ce te urci la bordul Octaviei observi ca esti incojurat de un habitaclu desenat simplu, sobru si fara o coloristica prea speciala: negru e culoarea preferata de germani. Lasand la o parte faptului ca nu e cel mai interesant design din lume, marele atu al acestui habitaclu este calitatea. Nu de putine ori masinile Skoda si-au dovedit constructia foarte buna a interiorului, rezistand ani intregi fara crapaturi in bord sau alte probleme majore. Cred cu tarie ca si acest interior va rezista cel putin la fel de bine precum predecesorii sai. Scaunele din pachetul “Design Elegance” sunt confortabile atat in oras cand treci peste linii de tramvai si gropi, cat si la drum lung cand treci cu viteze considerabile peste imbinarile dintre poduri si autostrazi. Materialele folosite in crearea habitaclului sunt placute la atingere, astfel ca tot timpul ai impresia ca masina merita fiecare banut pe care l-ai dat pe ea. Pe bancheta din spate e destul de mult loc pentru 3 adulti, dar tunelul de transmisie e destul de inalt asa ca persoana care sta in mijloc nu sta la fel de confortabil cum ar putea sta in Toyota Corolla – masina din aceeasi clasa, dar cu podeaua perfect dreapta in spate. Chiar si asa, portbagajul Skodei Octavia intrece totul din clasa sa, avand un volum total de 590 litri sau 1580 litri daca este rabatata bancheta spate.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (2)

Cand vine vorba de sistemul de infotainment, ecranul tactil e usor de folosit iar interfata intuitiva. Un lucru notabil este ca acest sistem implementeaza Android Auto si Apple CarPlay. Aceste doua solutii software fac posibila conectarea unui smartphone prin USB la sistemul de infotainment al masinii, astfel ca poti folosi aplicatiile compatibile de pe telefon, direct pe ecranul masinii. Masina noastra nu a venit cu navigatie, dar mi-am conectat telefonul si am putut folosi Google Maps direct pe ecranul masinii. Oricum cei mai multi dintre noi ajung sa foloseasca Google Maps, asa ca pentru mine aceasta a fost o solutie ideala. Conectivitatea este cuvantul cheie, deoarece la acest sistem poti conecta orice vrei tu prin USB, AUX, Bluetooth si cardul SD.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (3)

Exterior: Liniile exterioare ale Skodei Octavia sunt simple, putin frapante si usor de trecut cu vederea in vremurile noastre. Cele mai notabile schimbari de design pozitive sunt la blocurile optice: farurile arata foarte bine cu linia de LED-uri ce functioneaza pe timpul zilei iar stopurile cu LED sunt desenate mai frumos decat te-ai astepta de la o masina din aceasta clasa. Fata de generatia trecuta, noua Skoda Octavia este mult mai supla per total, in acelasi timp pastrand o nota de conformism. Binecunoscuta grila Skoda a ramas la locul ei, facand aceasta masina usor abordabila si de cei ce au fost fani ai modelului ce a iesit din productie. In ciuda faptului ca diferenta intre cele doua generatii este evidenta, intr-un fel sau altul Octavia III pastreaza ceva din simplitatea pe care a avut-o sora mai in varsta.

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (1)

Pret: Masina testata de noi dispunea si de cateva dotari optionale, cum ar fi: CleverPack Style Pack (include faruri Bi-Xenon, faruri LED, instalatie spalare faruri, etc.), Design Elegance Pack (include scaunele sport, volanul sport, ornamente praguri interioare, etc.), keyless entry, Driving Mode Selection, senzori de parcare spate, si alte cateva optionale ce nu merita mentionate. Avand toate aceste jucarii, Skoda Octavia testata de noi ajungea la un pret de 23.126 Euro. E un pret destul de mare, dar cu siguranta iti poti cumpara o Skoda Octavia echipata foarte bine si cu doar 20.000 Euro. De asemenea, iti poti cumpara o Toyota Corolla – o masina cu confort sporit pentru cei din spate, dar cu doar 90 cai putere si un portbagaj cu o capacitate mai mica – echipata similar Octaviei testate de noi pentru aproximativ 1000 Euro mai putin. Alegerea ramane la latitudinea voastra!

skoda-octavia-review-2016-eblogauto (7)

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele Skoda: Click aici!

Pro: interiorul, etajarea cutiei, motorul

Contra: estimarile de consum mult prea optimiste

Productie
tester- Adi Dima
foto&video: Ionut Enache

Parteneri
Porsche Inter Auto Romania si F64

powered by f64.ro
SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Canon [A]
Canon EOS 60D body
Canon Acumulator LP-E6

reclama