Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Sibiu Rally Challenge: când eleganța întâlnește sportul

Sibiu Rally Challenge: când eleganța întâlnește sportul

Finele săptămânii viitoare transformă Sibiul în Mecca iubitorilor de mașini clasice și nu numai, datorită evenimentului Sibiu Rally Challenge, care anul acesta este etapă din calendarul internațional al Federației Internaționale de Vehicule Antice (FIVA), alături de Mille Miglia sau Concorso d’Eleganza Villa d’Este.

Se pot spune multe despre istoria automobilistică a Sibiului, dar pentru mine este primul raliu pe care l-am văzut de la fața locului pe vremea când praful domina specialele Șanta și Dobârca. Hulit de unii, dar apreciat de majoritatea, macadamul dur a fost înlocuit cu asfaltul Transfăgărășanului în 2014, odată cu prima ediție Sibiu Rally Challenge. În 2015 competiția destinată mașinilor clasice începea să se contureze, iar anul acesta competiția a fost inclusă în calendarul FIVA.

Sibiu Rally Challenge este un eveniment împărțit în două competiții separate, SRC-Regularitate și Challenge. Cea din urmă are structura unui raliu de viteză, cu două probe speciale, câte una pentru fiecare zi de concurs. Numărul de echipaje înscrise nu este mare, fiind un lucru de înțeles pentru că această competiție nu face parte din niciun campionat de profil. Printre mașinile participante putem admira modele precum Audi Quattro A2, Ford Escort WRC, Renault 5 Alpine Turbo, BMW 2002 TI.

4

Competiția de regularitate este cea în jurul căreia s-a clădit toată organizarea SRC 2016. Pe scurt, într-un raliu de regularitate nu trebuie să mergi tare ci trebuie să mergi constant. Primești o oră la care iei startul, traseul pe care trebuie să îl parcurgi și ori o viteză medie, ori timpul la care trebuie să ajungi la sfârșitul etapei. Așadar, copilotului îi revin atribuțiile de a face toate calculele de-a lungul traseului. S-au constituit două clase majore, regularitate clasică (cu viteză medie sub 50 km/h) și regularitate sportivă (cu viteză medie peste 50 km/h). Automobilele sunt împărțite pe clase în funcție de anul fabricației, iar precum în cazul celorlalte competiții de profil, nu putea lipsi clasa Youngtimer, care adună vehicule mai noi de 1987. Mă bucură să văd numărul de mașini înscrise (54). Austin 20/4 Sedan Tourer (1924) este cel mai vârstnic model prezent anul acesta la Sibiu, dar nu lipsesc modele precum Regina Sweden (1971), Rolls Royce Shadow (1976), Ferrari 308 GTS QV (1983) sau Ferrari Testarossa (1986).

Suntem mai mult decât onorați să vă anunțăm prezența noastră pe lista de înscrieri, la regularitate clasică, la clasa Youngtimer. Echipajul eblogauto va fi format din subsemnatul (pilot) și Ionuț Enache (copilot). Mașina cu care vom concura este un Suzuki Baleno oferit de importatorul oficial Suzuki în România.

Vă așteptăm la start, dar și pe Transfăgărășan și sperăm ca vremea să țină cu noi. O să puteți urmări toată aventura cu Baleno la Sibiu Rally Challenge pe platformele noastre de social media.

Mai jos găsiți programul competiției de regularitate clasică și dacă aveți nevoie de mai multe informații, le găsiți pe siteul raliului, www.raliulsibiului.ro.

program

reclama